PRAKTISK INFORMATION för dig som utställare

Har du några frågor eller funderingar?

Här finner du som utställare svar på de flesta praktiska frågorna man kan ha angående ditt mässdeltagande. Titta här först och om du mot förmodan inte finner svar på det du undrar över här, kan du hitta våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Utställarinformation och marknadsmaterial

Till dig som ställer ut på mässorna Möten & Event, Sales & Marketing och Profil & Promotion. Här har du viktig information från Kistamässan och här finner ni även marknadsföringspaket som ni kan använda för att marknadsföra att ni är på plats på mässan:

Möten & Event:           Utställarinformation
Sales & Marketing:     Utställarinformation
Profil & Promotion:    Utställarinformation

BYGG DIN EGEN LISTA
PÅ MÄSSANSBESÖKARE

Skapa mervärde för dina kunder/prospekts, bygg på nätverket och träffa dem på plats under mässan. Logga in i portalen och skicka ut länken under ”guests” då kan dina nuvarande och potentiella kunder kostnadsfritt registrera sig till mässan och dessutom får de 30% rabatt på konferensen till Sales & Marketing Expo. När kunderna använder er länk ser ni det i utställarportalen och där kan ni boka möten inför mässan. Vill ni köpa konferensbiljetter internt kan även ni använda länken och få 30% på konferensbiljetten.

Se här hur ni använder inbjudningslänken: Instruktionsvideo

UTSTÄLLARPORTALEN

Här kommer du in i din utställarportal:
exhibitor.trippus.se

Användarnamn är den email som angavs vid bokning av monter och lösenordet har ni själva bestämt.

Om ni saknar lösenord kan ni få det skickat till er via Forgot Password-knappen

Leads Appen

Leads Appen kan köpas av utställare för att samla leads genom att scanna besökarna i er monter. Datan som scannas in samlas under Leads i utställarportalen. Leads Appen kostar 3 900 kr exkl moms, och kan användas av ett obegränsat antal devices.

Köp appen här (endast kortbetalning): trippus.net/exhibition-app

UTSTÄLLARUTBILDNING

Här får du tips på hur du gör ett lyckat mässdeltagande!
Inkl checklista och idéer på hur du skapar trafik till din monter.

INFORMATION OM GRUPPFÖRSÄKRING FÖR UTSTÄLLARE

I samarbete med If Skadeförsäkringar har Nordic Live Expo tagit fram marknadens förmånligaste och enklaste försäkring för våra utställare. Försäkringen omfattar utställning/mässor i Nordic Live Expo anläggningar samt i externa anläggningar som Nordic Live Expo använder i sin ordinarie verksamhet.

Utställningsförsäkringen omfattar följande:

Ditt gods är försäkrat under transport till och från mässan inkl. lastning och lossning

Ditt gods är försäkrat på mässan inkl. upp- och nedpackning

Transporter till och från mässan inom Europa

För de flesta skadehändelser, självrisk 1 000 kr. I övrigt, se villkoren (ex gällande inbrott i bil)

Gäller för utställningsföremål i syfte att användas vid utställning

Under utställning:
Försäkringen gäller för skada på eller förlust av utställningsföremål orsakad av plötslig och oförutsedd händelse.

Under transport: Försäkringen gäller för skada på eller förlust av utställningsföremål samt kostnader i gemensamt haveri.

Tjänstereseförsäkringen omfattar följande:

Sjukdom och olycksfall/ resegodsskydd/ reseavbrott/ och försening.

Invaliditets- och dödsfallsersättning vid olycksfall.

Ansvar och rättsskydd/överfall och kris. Omfattas den försäkrade av en tjänstereseförsäkring som är tecknad av den försäkrades arbetsgivare, gäller reseskyddet i denna försäkring endast i den mån skadan inte omfattas av arbetsgivarens tjänstereseförsäkring.

Försäkringen täcker upp till 250 000 kr i försäkringsvärde till priset 1 350 kr per utställare och du kan med ett enkelt höja värdet mot en tilläggspremie på 0,2 % av överstigande försäkringsvärde upp till 1 miljon. Denna förmånliga försäkring är möjlig tack vare en kollektiv lösning för våra utställare.

Vi vill på ett enkelt sätt skapa ett problemfritt deltagande för er så att ni kan fokusera på mässdeltagandets affärsmässiga resultat och ägna er åt viktiga säljaktiviteter.

Vid arrangemang organiserade Nordic Live Expo är utställarförsäkring obligatoriskt, men det finns undantag. Var vänlig kontrollera er företagsförsäkring eller andra försäkringar ni har, så ni har ett försäkringsskydd som känns relevant för er. Mässan påtar sig inget ansvar för era produkter före, under eller efter arrangemanget.

I den händelse utställare inte önskar kollektiv försäkring, skall ansvarig säljare på Nordic Live Expo meddelas detta skriftligen, per brev eller mail.

Fullständiga försäkringsvillkor finns nedan och kan även erhållas på begäran från Nordic Live Expo.

 

Läs mer här om våra försäkringsvillkor:

Villkor Nordic Live Expo AB

Hittade du inte svar på din fråga?

Vänligen kontakta din säljare
Sima Andersson
E-post sa@liveexpo.se
Telefon +46 (0) 763-42 69 00

TRE MÄSSOR - UNDER ETT TAK!

Profil & Promotion – mötesplatsen för profil & reklamprodukter och Sales & Marketing Expo med konferensen POWER UP, den främsta mötesplatsen för alla som leder och arbetar med sälj och marknadsföring. Mötesplatserna ger besökarna mervärde och får till dig som ställer ut, fler besökare till mötesplatsen.