Arrangeras parallellt

Vi möter Bjurfors

Framtidens Event och Marknadsföring En intervju med Catrin Cronvall om digitalisering, hållbarhet och AI

Vi möter Catrin Cronvall event och marknadskoordinator på Bjurfors för att utforska trender och utmaningar inom event och marknadsföring. Fokus låg på de utmaningar och möjligheter som digitalisering, hållbarhet och AI innebär, samt vikten av att skapa inspirerande och relevanta mötesplatser.

Catrin, som ansvarar för både interna och externa event på Bjurfors, lyfte fram vikten av att hitta nya samarbetspartners och miljöer som inspirerar. Hon betonade också hur viktigt det är att hålla sig uppdaterad kring de senaste trenderna och digitaliseringen för att kunna skapa engagerande event.

“Pandemin har verkligen visat på behovet av fysiska möten för nätverkande, och vi ser nu ett ökat intresse för att mötas ansikte mot ansikte igen”, säger Catrin.

Catrin understryker även vikten av att skapa mötesplatser som inte bara är inspirerande utan också hållbara.

Catrin gav oss även insikter inom AI:s snabba framfart för marknadsföring. AI kan vara ett kraftfullt verktyg för att effektivisera arbetet, men att det krävs noggranna överväganden kring vilka plattformar och verktyg som används för att nå rätt målgrupp.

“Utmaningen ligger i att hålla sig i framkant och kunna anpassa sig till de snabba förändringarna i marknadsföringslandskapet”, säger Catrin.

Catrin ser fram emot att delta under Möten & Event 2025 och påpekar hur viktigt det är att inspireras av tidigare erfarenheter och att ständigt nätverka